PlayStation 4 w punktach

Tej nocy, podczas oficjalnej konferencji w Nowym Jorku, Sony Computer Entertainment America oficjalnie ogłosiło plany wypuszczenia nowej generacji swojego sztandarowego sprzętu, konsoli stacjonarnej nowej generacji – PlayStation 4. Oto, czego dowiedzieliśmy się na jej temat.

  • Wbrew plotkom, konsola będzie odtwarzać używane gry.
  • PlayStation 4 napędzane jest 8-rdzeniowym procesorem x86-64 bit „Jaguar” oraz GPU Radeona. Sony chwali się, że konsola będzie w stanie osiągnąć zawrotne 1.84TFLOPS.
  • Konsola zawiera napęd Blu-Ray o prędkości 6x (8x dla DVD), 8GB GDDR5 RAM, WiFi, porty USB 3.0, Bluetooth 2.1 oraz wyjścia HDMI, Optyczne i standardowe AV. W zestawie znajdzie się też dysk twardy.
  • Nowy kontroler, DualShock 4 to połączenie znanego, klasycznego designu Sony z kilkoma usprawnieniami. Nowy kształ analogów, pogrubione uchwyty, przebudowane spusty. Największą zmianą jest jednak brak przycisku Start, dotykowy panel oraz wyjście jackowe na headset. Przycisk Share da użytkownikom dostęp do funkcji społecznościowych w tym np. możliwość bezpośredniego uploadowania gameplayu do serwisów społecznościowych. Z tyłu kontrolera znajduje się zmiennokolorowy pasek świetlny, który będzie informował graczy np. o stanie zdrowia postaci. Może on również działać z systemem kamer PS4 Eye. Kontroler, podobnie jak te z PlayStation 3, zawiera również funkcjonalność Sixaxis. Przyciski „Start” i „Select” zastąpione zostały wspólnym przyciskiem „Options”.

  • PlayStation 4 Eye, nowa wersja kamery śledzącej gracza, składa się z dwóch kamer o rozdzielczości 1280×800 każda, które umożliwią systemowi „widzenie głębi” oraz czterokoanałowy zestaw mikrofonów. System będzie potrafił również zapamiętywać i rozpoznawać twarze.
  • PlayStation 4 umożliwi granie w gry w trakcie, gdy są one jeszcze ściągane – System zacznie pobieranie od najważniejszych elementów tak, by można było zacząć zabawę zanim pobierze się całość oprogramowania.
  • System, podobnie jak współczesne urządzenia mobilne, posiadać będzie pełnoprawny system „Snu”. Użytkownik może w dowolnym momencie uśpić system bez wyłączania gry i w dowolnym momencie wybudzić konsolę, by powrócić do zabawy bez konieczności ponownego bootowania systemu i uruchamiania tytułu.
  • Konsola zawierać będzie specjalny chip umożliwiający pobieranie treści w tle bez negatywnego wpływu na wydajność rozgrywki oraz zintegrowany procesor odpowiedzialny za ciągłe nagrywanie gameplayu. Podobnie jak czarna skrzynka w samolocie, PlayStation 4 będzie nieprzerwanie nagrywać kilka ostatnich minut rozgrywki dając graczom możliwość, np. natychmiastowego rozpoczęcia livestreamu z gier, czy przejrzenia nagranego materiału i eksportowania go do pliku wideo.
  • PlayStation 4, przy współpracy z USTREAM umożliwi użytkownikom płynne przejście z gry w tryb livestreamowania. Użytkownicy będą mogli prowadzić transmisję z grania bez konieczności kupowania dodatkowego sprzętu.
  • Sony ma nadzieję, że dzięki technologii Gaikai wszystkie gry na PlayStation 4 będą również streamowalne do konsoli PlayStation Vita za pomocą systemu Remote Play. Podobnie, dzięki integracji z chmurą gracze będą mogli za darmo, bez pobierania, testować wersje demonstracyjne gier dostępnych na PlayStation Network.
  • Sony planuje (ale nie obiecuje) możliwość osiągnięcia kompatybilności wstecznej z PlayStation 1, 2 i 3 dzięki wykorzystaniu systemu PlayStation Cloud. Marzeniem na przyszłość jest wykorzystanie chmury do odtwarzanie wszystkich gier biblioteki konsol PlayStation na „dowolnym urządzeniu”.
  • Mieliśmy przyjemność obejrzeć w akcji kilka nowych gier. Mark Cerny sprawuje pieczę nad grą „Knack”, Guerilla Games pokazało „Killzone: Shadow Fall”, Evolution Studios nową ścigałkę „Driveclub”, Sucker Punch – „Infamous: Second Son”, a Jonathan Blow, autor „Braida”, platformówkę logiczną „The Witness”.
  • Jeśli wierzyć dostępnym publicznie materiałom prasowym, gry operują w natywnym 1080p.
  • PlayStation Move współpracuje z PlayStation 4.
  • Quantic Dreams pokazało demo technologiczne, które zryło nam czaszki (wideo poniżej). Capcom zateasował swój silnik next-gen kryjący się pod kryptonimem ‚Panta Rhei’ oraz grę o niego opartą pod nazwą roboczą „Deep Down”, Square Enix pochwaliło się, że ich nowy silnik współpracował będzie z nową konsolą (a w produkcji jest nieogłoszony jeszcze tytuł z serii Final Fantasy!). Obejrzeliśmy również odtwarzane w czasie rzeczywistym demo przełomowego silnika Unreal Engine 4.
  • Ubisoft potwierdza, że Watch Dogs pojawi się na PlayStation 4. (…oraz PS3, 360 i Wii U)
  • Wielkim zaskoczeniem było pojawienie się na scenie Chrisa Metzena z firmy Blizzard, który oficjalnie ogłosił, że Diablo III trafi na PlayStation 3 oraz PlayStation 4.
  • Nowa marka Bungie, twórców Halo, czyli „Destiny” trafi nie tylko na PS3, ale również PS4.
  • Pojawi się aplikacja mobilna dla urządzeń z iOS i Android, która pozwoli na oglądanie livestreamów z konsol, kupowanie gier z PlayStation Network i zarządzenie konsolą. Gry będą mogły wchodzić w interakcje z oprogramowaniem np. poprzez wyświetlanie mapy.
  • Konsola trafi do sprzedaży „przed końcem 2013 roku”. Nie wiemy jednak, czy data ta dotyczy również Europy.
  • W tworzenie oprogramowania na nowy sprzęt Sony zaangażowane jest już niemal 100 studiów.

not this guy again. oh god how did this get here i am not good with computer.

Lost Password

Zaloguj się na arhn.eu