fbpx

Podziel się tym postem

Wieści z branży gier

Nowe detale dotyczące GTA V!

Nowe detale dotyczące GTA V!

Po niedawnej premierze trailera GTA V i późniejszym wysypie screenów, pora na suche fakty dotyczące gry:

  • Rockstar przyznaje, że ich celem było stworzenie jak największego, otwartego świata
  • Przełączanie się pomiędzy trzema głównymi bohaterami jest bardzo płynne; kamera oddala się jak w Google Earth, na ekranie pojawiają się zakłócenia, kamera przesuwa się nad miastem i robi zbliżenie na wybraną postać.
  • Im bliżej siebie są bohaterowie, tym szybsza jest zmiana. Podczas misji, gdy wszyscy są razem, przejście jest natychmiastowe.

GTA V - Screen 1

  • Umiejętności każdego bohatera określone są przez zbiór takich cech jak: Wytrzymałość, Strzelanie, Siła, Skradanie, Latanie, Prowadzenie, Mechanika, Pojemność płuc.
  • Każdy bohater posiada specjalną umiejętność: Franklin jest uzależniony od adrenaliny i może spowalniać czas podczas prowadzenia pojazdu; Trevor może wpaść w szał i tym samym zadawać podwójne obrażenia, a sam otrzymywać tylko ich połowę, oraz wykonywać unikatowy ruch w starciu wręcz; Michael natomiast ma własną wersję spowolnienia czasu.
  • Użycie ataków specjalnych skutkuje opróżnieniem paska “Special”, regenerującego się bardzo wolno.

RSG_GTAV_Screenshot_109

  • Reszta cech jest dzielona przez bohaterów i może być rozwijana dzięki ukończonym misjom, zadaniom pobocznym, aktywnościom itp.
  • Trevor zawsze będzie najlepszym pilotem, Franklin najlepszym kierowcą, ale to nie znaczy, że nie mogą rozwinąć innych sprawności.
  • Jedna z umiejętności to Skradanie, co sugeruje, że misje będzie można przechodzić na kilka sposobów.

RSG_GTAV_Screenshot_161

  • Fizyka fal będzie bardzo dopracowana. Chociaż pogoda nie została pokazana, łatwo się domyślić jak będą działały.
  • W niektórych łodziach znajdą się takie dodatki jak strój do nurkowania, płetwy czy butle z tlenem.
  • Podwodny ekosystem istnieje, a w morzu aż roi się od ryb i rekinów.

RSG_GTAV_Screenshot_205

  • Pod wodą można znaleźć skarby, ale postacie niegrywalne (NPC) również będą ich szukać.
  • GTA 5 nagradza eksplorację – pod wodą nie ma znaków, więc odnalezienie skarbów będzie dosyć ciężkie.
  • Nurkowanie nie poskutkuje olbrzymią wypłatą, ale doda trochę “kieszonkowego”.

RSG_GTAV_Screenshot_092

  • Menu wyboru postaci to koło podzielone na cztery trójkąty: Franklin, Trevor, Michael i własna postać trybu multiplayer.
  • Wydaje się, że istnieje bliższa więź pomiędzy grą jedno i wieloosobową. Wystarczy nacisnąć Dół na krzyżaku, aby wejść lub wyjść z trybu multiplayer.
  • Rockstar mówi, że więcej na temat samego trybu multiplayer ujawni “w przyszłości”.

RSG_GTAV_Screenshot_102

  • Życie Michaela jest żałosne: żona go nienawidzi, nie ma relacji z dziećmi, a wolny czas spędza na piciu whiskey i oglądaniu starych filmów akcji.
  • Są drobne różnice w sposobie poruszania się bohaterów; Michael jest wolniejszy, ale ruchy wykonuje z rozmysłem.
  • Rockstar twierdzi, że w grze będzie pięć razy więcej przechodniów niż w GTA IV.

RSG_GTAV_Screenshot_151

  • Gra jest “ogromnym” technologicznym krokiem naprzód w porównaniu z GTA IV. Twórcy odwzorowali wygląd LA z fotograficzną dokładnością.
  • Gra jest “szalenie szczegółowa”. Przykładowo, będzie można wsiąść w autobus dla turystów i udać się na wycieczkę po posiadłościach gwiazd, na ścianach budynkówprzyklejone są plakaty filmowe, a ludzie w śmiesznych strojach Supermana czy Master Chiefa starają się przykuć twoją uwagę pod Cathay Theatre.
  • iFruit, nowy smartfon w grze może robić zdjęcia i wrzucać je prosto do Rockstar Social Club, albo na portale społecznościowe gracza. Prawdopodobnie będzie również opcja nagrywania filmów.

RSG_GTAV_Screenshot_208

  • Telefon ma również kilka aplikacji. Oprócz kamery jest internet, kontakty, media społecznościowe, kalendarz i aplikacja do powtarzania misji. Są jeszcze trzy inne, których Rockstar nie ujawnił.
  • Obsesja Michaela na punkcie starych filmów przekłada się na to, że niektóre fragmenty gry są oparte na prawdziwych, kinowych klasykach. W demie trzej bohaterowie przeprowadzają napad bardzo podobny do tego z filmu “Gorączka”.
  • “Mini napady” uczą gracza odpowiedniego przygotowania. Musi on zatroszczyć się o samochody, przebrania, maski oraz kryjówki.

RSG_GTAV_Screenshot_199

  • Gracz wreszcie stanie przed większymi napadami, których wykonanie będzie musiało być bezbłędne. Będą wymagały dobrania ekipy. W zależności od dostępnych funduszy będzie mogła to być banda tanich wymoczków, bądź grupka doświadczonych złodziei, którzy będą jednak oczekiwali większej doli.
  • Gracz może przełączać się między trzema bohaterami podczas cutscenek ręcznie, bądź automatycznie, kiedy to sztuczna inteligencja przejmuje kontrolę za niego.
  • Każdy z bohaterów ma swoją pracę. To od gracza zależy czy wykona ją sam, czy zostawi ją komputerowi.

RSG_GTAV_Screenshot_206

  • Jeśli zginiesz, gra cofnie cię do poprzedniego checkpointu, nawet jeżeli pozostali dwaj bohaterowie wciąż żyją.
  • Mimo że to od gracza zależy kiedy zmienić postać, dialogi będą sugerowały odpowiedni moment. Na przykład kiedy Michael i Franklin będą otoczeni przez snajperów, Michael może poprosić Trevora o pomoc.
  • Postaci mogą wykonywać przewroty między osłonami.

RSG_GTAV_Screenshot_156

  • Pole widzenia jest szersze, a postaci mogą biegać i strzelać.
  • W warsztatach Pay N Spray można przemalować samochód, założyć nowe felgi, zmienić kolor szyb, chromy i dodać spoilery. Lista możliwych ulepszeń obejmuje również zawieszenie, silnik i hamulce.
  • Dostępne bronie można wyposażać w celowniki laserowe, lunetki i magazynki o większej pojemności.

RSG_GTAV_Screenshot_207

  • Gracz może zmieniać wygląd bohaterów poprzez fundowanie im nowych fryzur, ubrań i tatuaży.
  • Można podwozić autostopowiczów, wykonywać skoki pojazdami oraz brać udział w wyzwaniach lotniczych. Oprócz tego nasi bohaterowie mogą uprawiać jogę, grać w golfa, tenisa lub brać udział w wyścigach motocyklowych.
  • Można kupować posiadłości – domy, garaże i firmy będą dostarczały dodatkowych przychodów.

Źródła: ComputerAndVideoGames.com, gtav.net

Dorian Loewe. Wychował się na konsolach. Gry mają dla niego wartość kolekcjonerską i traktuje je jako hobby. Za dnia Game Designer w The Farm 51, w nocy zaś szkaradą.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie upubliczniony. Wymagane pola oznaczone są *

Dozwolone są te tagi HTML i atrybuty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.