Podziel się tym postem

Wieści z branży gier

Civilization: Beyond Earth – duchowy następca Alpha Centauri

Civilization: Beyond Earth – duchowy następca Alpha Centauri

Studio Firaxis ogłosiło dziś, podczas bostońskiej konferencji PAX East, swoją nową produkcję. Firma odpowiedzialna między innymi za XCOM: Eneny Unknown, czy serię Civilization, powraca do swoich korzeni.
[arhnvid youtube = “cDS6mv-gqFc”]

Civilization: Beyond Earth będzie “duchowym następcą” powstałego w 1999 Sid Meier’s Alpha Centauri. Dlaczego tytuł gry nie brzmi więc Alpha Centauri 2? Wszystko z powodu licencji, do której prawa wciąż posiada Electronic Arts. “Serce i dusza gry nadal żyją w Firaxis. Do wszystkich fanów Alpha Centauri: to jest gra, którą przygotowujemy dla was” – powiedział podczas panelu na konferencji PAX East Will Miller, główny projektant gry (dzięki, Joystiq!).

Mechanika gry niewiele zmieni się do tej znanej z piątej części Cywilizacji, jednak znaczącą zmianą będzie środowisko, w jakim przyjdzie nam zmierzyć się z innymi nacjami. Akcja gry będzie toczyć się w przyszłości, na obcej planecie. Zmieni się także sposób rozwoju technologii – kolejne z nich nie znajdą się na drzewie, a całej sieci, z której do końca gry zdołamy odkryć około 70%. Będzie to skutkowało znacznie większym zróżnicowaniem technologii u różnych graczy w końcowej fazie gry.

Civilization: Beyond Earth - zrzut ekranu

Twórcy są entuzjastycznie nastawieni do wizji kolonizacji nowych planet. Zazwyczaj musieli w pewnym stopniu odtwarzać historię, teraz muszą stworzyć ją od podstaw. David McDonough – główny projektant – twierdzi, że może być to spore utrudnienie. Nikt nie musi tłumaczyć graczowi dlaczego wynalezienie prochu czy możliwość przepłynięcia oceanu są ważne. Z kolei Civilization: Beyond Earth wprowadza ogrom nowych technologii, które będą wymagały mniejszego lub większego zaznajomienia się z nimi.

Podobnie jak w Civilization V mapa zostanie pokryta heksami, a na każdym z nich w jednym momencie będzie mogła przebywać tylko jedna jednostka. Mgły wojny również nie zabraknie. Na początku gry dostaniemy do wyboru planetę pokrytą jednym z kilku typów biomów: zarośniętym bujną roślinnością, pustynnym lub “grzybowym”, który twórcy określają jako “kompletnie dziki”.

Civilization: Beyond Earth - zrzut ekranu

Lena Brenk, jedna z producentów gry zapewniła, że gra nie będzie zawierała żadnych uproszczeń, o co zawsze mają obawy fani serii. Tytuł zapewni także jak najszersze wsparcie dla modyfikacji, które zawsze były ważnym elementem gier Sida Meiera.

Civilization: Beyond Earth ma być dostępna dla komputerów z Windowsem, OSX oraz Linuksem. Tytuł ma zadebiutować jesienią tego roku, w cenie $49,99.

Źródła: Joystiq, Polygon

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie upubliczniony. Wymagane pola oznaczone są *

Dozwolone są te tagi HTML i atrybuty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.