Podziel się tym postem

PC / Zapowiedź

Edengrad – zapowiedź

Edengrad – zapowiedź

Polska branża gier komputerowych przeżywa dobry okres. Ponad dwa tygodnie temu premierę miała kolejna, fenomenalna odsłona przygód Geralta z Rivii, a w styczniu Techland przedstawił „Dying Light”, które przyjęło się w społeczności graczy bardzo pozytywnie. W takich latach jak ten, duma z naszych rodzimych studiów developerskich wypełnia serca fanów elektronicznej rozrywki. Ale być może to nie koniec miłych nowin na ten rok.

Portale crowdfundingowe cieszą się coraz większą popularnością. Nic dziwnego – wiele bardzo ciekawych projektów powstało tylko dzięki pieniądzom podekscytowanych donatorów. Przy pomocy wspieram.to „Kij w Dupie” Konrada Okońskiego ukazał się na papierze, owce wróciły na Szczyrkowskie hale, a niedawno poprzez Kickstartera sfinansowany został bardzo głośny „Kung Fury”. Znajdziemy na nich wszystko – od sałatek jarzynowych, filmów, ubrań, komiksów, wszelakich gadżetów, aż na grach wideo kończąc. I o jednej z tych ostatnich chcę wam dzisiaj opowiedzieć. Bo nie dość, że jest zapowiadającym się świetnie Survival MMORPG, to tworzą go Polacy!

O czym mowa? Jeśli chodzi o suche fakty, Edengrad jest symulatorem życia w zniszczonym przez wieloletnie wojny, postapokaliptycznym świecie. Wcielamy się w prawnuka pierwszych mieszkańców jednego ze schronów. Jako najemnik, musimy wykonywać misje na świeżo zregenerowanej powierzchni Ziemi. Na początku naszym celem ma być głównie przeżycie w dziczy, powstałej w litosferze dzięki sztucznym generatorom przyrody. Pomogą nam w tym pozyskiwane w czasie gry umiejętności craftingu, na których opierać się ma duża część rozgrywki. Z resztą, nie ma co się rozpisywać, posłuchajcie sami:

[arhnvid youtube=”44h33HzTc88″]

Dlaczego według mnie gra ma szansę stać się hitem? Bo jest czymś, czego na rynku zawsze szukałem. W „The Sims” spełniałem się jako budowniczy-amator, ale brakowało mi trybu multiplayer. „Minecraft” pokochałem za niesamowite możliwości tworzenia przedmiotów z różnych surowców i sztukę przetrwania, jednak nie czułem w tym wszystkim głębszego sensu. Edengrad ma zamiar dostarczyć mi klimatyczną, niezwykle rozbudowaną, niepozbawioną celu rozgrywkę, w dużej mierze opartą na współpracy z innymi graczami.

Podekscytowany produkcją, skontaktowałem się z głównym projektantem gry, Patrykiem Borkowskim, i poprosiłem o odpowiedzenie na kilka pytań związanych z przedsięwzięciem. Oto przebieg naszej rozmowy:

P: Jak narodził się pomysł na grę? Skąd wzięła się nazwa waszej produkcji?
O: Projekt rodził się w mojej głowie dosyć długo. Początkowo Edengrad miał być prostą grą przeglądarkową 2D, z budowaniem i zdobywaniem surowców. Nazwa gry, czyli Edengrad, odnosi się do rządowego projektu, który miał na celu „zresetować” ziemię po skażeniu jej przez wojny nuklearne oraz silną eksploatację ziemi przez ludzkość.

P: Wasza ekipa to grupa znajomych ze wspólnym pomysłem, czy członków studia trzeba było werbować z całej Polski?
O: Na początku nad grą pracowałem sam, a przed rozpoczęciem pracy nad Edengradem nikt z nas się nie znał. Zaprzyjaźniliśmy się dopiero pracując nad grą. Aktualnie pracujemy w 9-cio osobowym zespole i szukamy do zespołu jeszcze nowego programisty, najlepiej z Poznania.

P: Pierwsze, co przychodzi mi na myśl mi, jako osobie czytającej opis gry to “Minecraft
zmiksowany z The Sims i Falloutem”. Czy spotkaliście się już z krytyką, pozytywną lub negatywną, odnośnie podobnych skojarzeń?
O: Tak, wiele osób porównuje Edengrad do minecrafta, czy simsów postapo. Szczerzę mówiąc, jak już trzeba porównywać naszą grę z czymś, to wolimy już takie skojarzenia, niż „Kolejne DayZ” którym Edengrad nie jest i nigdy miał nie być. EG jest craftingową grą MMORPG z otwartym światem i dużym naciskiem na interakcje między graczami.

P: “Edengrad” będzie tytułem free to play czy płatnym? Jeśli to pierwsze, czy przewidujecie system mikropłatności w grze?
O: Tak, przewidujemy mikropłatności, za pomocą których będzie można zakupić skórki itp.

P: Czy w razie dużego sukcesu na komputerach osobistych przewidujecie wydanie gry na konsolach lub platformach mobilnych?
O: Cały czas się nad tym zastanawiamy. Na pewno dzięki wydaniu gry na tablety czy konsole obecnej generacji zdobylibyśmy większą ilość graczy, jednak stworzenie takich wersji gry to dodatkowy nakład pracy. Podsumowując, chcielibyśmy wydać EG na konsole oraz tablety, jednak na pewno nie wcześniej niż wersje 1.0, na Windows, Mac i Linuksa.

P: Dlaczego wspieram.to? Czytając komentarze dotyczące waszej produkcji, wiele osób zadaje sobie to pytanie, zastanawiając się, dlaczego nie wybraliście o wiele popularniejszego kickstartera?
O: Wybraliśmy wspieram.to głównie z powodu, że to Edengrad jest znany i kojarzony głównie w Polsce. Oczywiście w przyszłości możliwe, że wystartujemy również na kickstarterze.

Jeśli ten krótki artykuł wzbudził wasze zainteresowanie grą, zapraszam na stronę zbiórki, gdzie możecie również wspomóc autorów:

Na co dzień student wychowania fizycznego, w wakacje sprzedawca w sklepiku z pamiątkami. Pełnoetatowy gracz i kolekcjoner. Wielki fan retro oraz konsol, w szczególności tych kieszonkowych. Nie czuje się dziennikarzem z powołania, jednak lubi luźno przelewać swoje myśli na papier.

1 komentarz

  1. W ogóle nie przekonuje mnie ten filmik. Gra wygląda zwyczajnie słabo. Z tego co mówią, a właściwie czytają z kartek ich autorzy również nie wynika nic ciekawego. Grafika wygląda porównywalnie do pierwszego Stalkera, widoczne są bugi (rozumiem że na tym etapie nie ma rzeczy idealnych, ale można było się bardziej postarać do filmiku promocyjnego).

    Właśnie głównie ta prezentacja mnie odpycha od tego projektu, bo na dobrą sprawę ani nie czuć w tym pasji, ani nie zachęca to w żaden sposób do projektu. Na dodatek sposób wypowiedzi autorów bez kartki sprawia wrażenie wymuszonego. No i Early Access jako jeden z najważniejszych punktów tej kampanii też brzmi śmiesznie. No i to powoływanie się do Minecrafta i Simsów…ugh.

    Odpowiedź

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie upubliczniony. Wymagane pola oznaczone są *

Dozwolone są te tagi HTML i atrybuty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.