Kurs BASIC v2 dla początkujących – cz. 2

Kurs BASIC
W drugiej części BASIC-a uczymy się kilku sztuczek ułatwiających życie i poznajemy koncept zmiennych. W następnym odcinku napiszemy naszą pierwszą prostą grę!

Share This Post

W drugiej części BASIC-a uczymy się kilku sztuczek ułatwiających życie i poznajemy koncept zmiennych. W następnym odcinku napiszemy naszą pierwszą prostą grę!

not this guy again. oh god how did this get here i am not good with computer.

4 komentarze

  1. Commodore 64 znowu w akcji :). Już nie mogę się doczekać kolejnego odcinka :).
    Archonie mam pytanko: czy znaki specjalne takie jak #,^,! także używane są przy zmiennych?
    Z góry dziękuję za odpowiedź 🙂

    Reply
    • To akurat bardzo skomplikowane zagadnienie. Istnieje sporo ograniczeń co do nazwy zmiennych. W przypadku BASIC-a v2 używane mogą być tylko litery i cyfry, a w dodatku pierwszy symbol musi być literą. Co więcej i to ma swoje wewnętrzne ograniczenia – jak wspomniałem w materiale nazwy nie mogą się pokrywać z nazwami już zarezerwowanymi.
      Istnieje też ciekawe ograniczenie wewnętrzne: mimo że nazwa zmiennej może mieć dowolną długość to komputer używa tylko pierwszych dwóch jej znaków (!). Tak więc zmienna GRUNIO$ i GRUBO$ może być interpretowana przez komputer jako ta sama zmienna (!) – bo komputer interpretuje obie jako GR$. To kolejny powód dla którego warto trzymać się nazw krótkich. I jest to temat o który zahaczymy w kolejnej części samouczka. 🙂

      Reply
  2. uczyłem sie tego sam w latach 89-92 . Bez internetu – tylko Bajtki i Moje Atari . Przywołujesz piękne wspomnienia Archn. Czy Dark Archn to od Archona na 8 bitowce ? Pozdrawiam i podziwiam Twoja prace tutaj. Musisz mieć wyrozumiałą żonę hehe.

    Reply
  3. Dark Archon mam 1 bardzo ważne pytanie, gdzie kupiłeś tą torbę :O

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>