Trójwymiar w czasach 2D

arhn.edu
Dziś spróbujemy (na razie dość pobieżnie) rzucić okiem na sposoby w jakie twórcy gier radzili sobie z trzecim wymiarem w grach wideo przed "rewolucją 3D" lat 90. Przyjrzymy się najpopularniejszym metodom reprezentacji przestrzeni i gdzie to konieczne, zdradzimy jak działała ona z punktu widzenia programisty.

Share This Post

Dziś spróbujemy (na razie dość pobieżnie) rzucić okiem na sposoby w jakie twórcy gier radzili sobie z trzecim wymiarem w grach wideo przed “rewolucją 3D” lat 90. Przyjrzymy się najpopularniejszym metodom reprezentacji przestrzeni i gdzie to konieczne, zdradzimy jak działała ona z punktu widzenia programisty.

Bibliografia znajduje się w opisie Youtube tego materiału.

Porównuj ceny gier na ceneo.pl

not this guy again. oh god how did this get here i am not good with computer.

3 komentarze

  1. Świetny materiał. Wielki plus

    Reply
  2. Jeśli chodzi o obiekty 3d w grach to już w 1979 roku w grze “Tailgunner” się pojawiły albo w “Speed freak” z 1978. Jeśli chodzi o chyba pierwszego przedstawiciela gry, gdzie akcja przedstawiana była w stylu dungeon crawlera to byłby “Maze war” z 1974 roku.

    Reply
  3. jak na tamte komputery wow

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.