The Bard’s Tale IV – Barrows Deep – Recenzja

Recenzja / Rekomendacje
Znacie Bard’s Tale? Ten niekoniecznie poważny RPG chyba nigdy nie cieszył się u nas przesadną popularnością. Dziś możemy obserwować jego odrodzenie, gdyż firma inXile Entertainment wypuściła niedawno na rynek pełnoprawny sequel tej serii. Ale historia kryjąca się za tym tytułem jest dużo ciekawsza.

Podziel się tym postem

Znacie Bard’s Tale? Ten niekoniecznie poważny RPG chyba nigdy nie cieszył się u nas przesadną popularnością. Dziś możemy obserwować jego odrodzenie, gdyż firma inXile Entertainment wypuściła niedawno na rynek pełnoprawny sequel tej serii. Ale historia kryjąca się za tym tytułem jest dużo ciekawsza.

W 2004 roku nowopowstałe wówczas studio zaprezentowało swoją debiutancką pozycję Bard’s Tale. Co ważne jak zaznaczała firma nie był to to ani remake ani sequel wydanego przez Interplay Productions w 1985 roku oryginalnego Tales of the Unknown: Volume I, znanego lepiej ze swojego podtytułu The Bard’s Tale właśnie. Ale patrząc z perspektywy czasu można nieco powątpiewać czy była to aby tylko przypadkowa zbieżność nazw.

Zanurzmy się nieco w historię. Otóż wspomniane wcześniej Interplay Productions od 1985 do 1988 roku wypuściło na rynek trzy kolejne odsłony gry Bards Tale, a właściwie Tales of the Unknown właśnie, ale ta pierwsza nazwa przylgnęłą do serii na stałe.

Pierwsza część została przyjęta bardzo gorąco i zebrała sporo pozytywnych recenzji, podczas gdy następczynie cieszyły się już nieco mniejszą estymą. Niestety po otrzymaniu dość umiarkowanych ocen w prasie, producent postanowił wstrzymać się z pracami nad kolejnymi częściami, a projekt został zapomniany.

I byłby to prawdopodobnie koniec tej historii, gdyby nie to, że paręnaście lat później Brian Fargo postanowił odłączyć się od Interplay Productions i założył własną firmę – inXile Entertainment. Brian jako pisarz pracował przy fabule pierwszych Opowieści Barda, a później jako designer i producent także przy wielu innych kultowych tytułach jak choćby Necromancer, Wasteland 2, Torment: Tides of Numenera czy choćby oryginalny Fallout. Musiał jednak mieć sporo sentymentu do swoich początków jako dewelopera bowiem pierwszą grą którą w 2004 roku wypuściło nowo powstałe studio było… Bards Tale. Mimo tego, że tytuł był tworzony przez ludzi, którzy brali czynny udział przy powstawaniu oryginalnej serii to sami twórcy ostro odcinali się od jakichkolwiek powiązań, twierdząc, że to ich własny koncept. Najwyraźniej nie było to do końca szczere ponieważ już w 2015 roku Brian Fargo ogłosił prace nad oficjalnym sequelem pierwotnej serii czyli omawianym dziś Bards Tale IV: Barrows Deep, oraz zorganizował zbiórkę na Kickstarterze na ten cel. Dzięki temu udało im się uzyskać $1.25m na pokrycie kosztów produkcji. Sama gra natomiast po trzech latach w 2018 roku ujrzała w końcu światło dzienne. Oto co otrzymaliśmy.

Kebab
Człowiek Kebab - wbrew ksywce ulubione danie to pierogi. W dzieciństwie czas grania na komputerze miał limitowany do 30 min dziennie, dlatego teraz nadrabia ile może. Pasjonat cRPG i klasycznych strategii turowych. Do tego entuzjasta amator składania komputerów z niczego.

Zostaw odpowiedź

Konkurs: Komentarz Miesiąca!
Zostaw komentarz pod dowolnym postem arhn.eu i weź udział w konkursie! Najlepszy komentarz października nagrodzony zostanie konsolą Makerbuino w edycji arhn.eu!
[Szczegóły i regulamin konkursu.]

Twój adres email nie zostanie upubliczniony. Wymagane pola oznaczone są *

Dozwolone są te tagi HTML i atrybuty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>