RTX ON: Quake II w technologii ray tracing!

News / Rekomendacje
Pierwszą grą wideo renderowaną w pełni w technologii ray tracing stał się... Quake II. Dziś rzucamy okiem na ten eksperyment.

Podziel się tym postem

Quake II, dzięki staraniom niezależnych programistów, stał się pierwszą w historii grywalną grą wideo w technologii ray tracing*. Wykorzystując bibliotekę VKPT i otwarte źródło drugiego “Wstrząsu”, badacze stworzyli nowy renderer umożliwiający generowanie obrazu gry z pomocą techniki “path tracing”. Oświetlenie, odbicia i cienie generowane są w czasie rzeczywistym poprzez “odbijanie” po etapie wirtualnych wiązek światła symulujących realistyczną drogę, którą przebywałoby ono w rzeczywistości. Efektem jest realistyczne odwzorowanie iluminacji. Również wybór gry nie był przypadkowy, ale o tym już usłyszycie w materiale!

*tak, Battlefield V również korzysta z tej techniki, ale wyłącznie do generowania odbić. Q2VKPT to pierwsza gra symulująca pełnię dynamicznego oświetlenia.

Strona projektu: http://brechpunkt.de/q2vkpt/
GitHub: https://github.com/cschied/q2vkpt/

not this guy again. oh god how did this get here i am not good with computer.

1 komentarz

  1. pet soccer i ray tracing to bedzie to!

    Odpowiedź

Zostaw odpowiedź

Konkurs: Komentarz Miesiąca!
Zostaw komentarz pod dowolnym postem arhn.eu i weź udział w konkursie! Najlepszy komentarz lutego nagrodzony zostanie koszulką arhn.eu!
[Szczegóły i regulamin konkursu.]

Twój adres email nie zostanie upubliczniony. Wymagane pola oznaczone są *

Dozwolone są te tagi HTML i atrybuty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>