Podziel się tym postem

Wieści z branży gier

Pierwsze szczegóły na temat Valve Index

Pierwsze szczegóły na temat Valve Index

Po licznych plotkach i niewielkiej zajawce, twórcy Steama w końcu ujawnili swoje najnowsze gogle VR nazwane Valve Index. Nazywane sprzętem “VR pierwszej klasy”, mają przynieść ze sobą nową jakość wirtualnej rzeczywistości. Udostępnione informacje rozbito na trzy części, które przybliżymy wam poniżej: gogle, kontrolery i stacje bazowe.

W headsecie rozwinięto technologie obrazu, dźwięku i ergonomię. W jego wnętrzu znajdziemy dwa wyświetlacze LCD o rozdzielczości 1440×1600 z pełną przestrzenią barw RGB, które zapewnią o 50% więcej subpikseli niż ekrany OLED, co zaś ma dać lepszą ostrość przy takim samym koszcie renderowania. Ich domyślna częstotliwość wynosić będzie 120 Hz z eksperymentalnymi 144 Hz, nie zapominając również o 80 i 90 Hz. Zmniejszone zostaną także okresy iluminacji, pozwalające na zachowanie obrazu w takiej ostrości podczas ruchu, jakiej podczas postoju.

Pole widzenia oczywiście poprawiać będziemy mogli fizycznie dostosowując odległość pomiędzy źrenicami czy soczewkami od oka, choć Valve zadba także o naszą wygodę przy pomocy dwuelementowych soczewek wyświetlaczy nachylonych pod kątem 5 stopni do zewnątrz. Wysoka stabilność geometryczna oferowana przez te pierwsze pozwoli na rozglądanie się za pomocą oczu. Prócz tych rewelacji gogle oferować będą immersyjny dźwięk przy pomocy niedotykających uszu głośników, wygodę poprzez przystosowywanie elementów do własnej głowy, a także kamery i gniazdo USB 3.0 typu A z zamysłem przekazania ich do eksperymentowania społeczności.

Kontrolery także zapewnią kolejny krok w kierunku wciągnięcia się w wirtualną rzeczywistość dzięki 87 czujnikom, które śledzić będą pozycję ręki i palców, a także ich ruch i nacisk, wszystko to ma się odbywać z niskim opóźnieniem podczas nieustannej rekalibracji. Celem, do którego zmierzali twórcy, pracując nad Indexem, było precyzyjne, intuicyjne i naturalnie odwzorowane rzucanie. I choć tym sugerują odejście od standardowych przycisków dla większe immersji, to na kontrolerach ich nie zabraknie. Tak samo jak spustów, gałek, czy nawet specjalnego Track, który równie dobrze będzie służyć jako panel dotykowy, rolka myszki czy dwustanowy przycisk z drganiami.

Stacje bazowe służyć będą za śledzenie naszego otoczenia, teraz ze zwiększonym zasięgiempolem widzenia. Użycie dwóch takich pozwoli na zwiększenie obszaru gry o 400%, a nasz zestaw będziemy mogli rozbudowywać o kolejne stacje. Nasz pokój skanowany będzie nieruchomymi laserami, czyniącymi to 100 razy na sekundę, wyszukując za każdym razem czujników fotonicznych na goglach i kontrolerach, rzekomo zapewniając największą dokładność co do mikrometra. Dzięki użyciu laserów i usunięciu elementu migającego, nowe stacje mają być w stanie współdziałać również z innymi sprzętami korzystającymi z podczerwieni.

Oczywiście, Index będzie od początku do końca wspierać całą bibliotekę produkcji VR, które znajdziemy na Steamie, a i posiadacze innych urządzeń nie zostaną porzuceni. Więc o katalog gier, o ile zakupiona na platformie Valve, obawiać się nie będzie musiał nikt.

Cały zestaw wymienionych powyżej sprzętów będzie dostępny od 28 czerwca tego roku w cenie 4669 zł. Gogle wraz z kontrolerami mają kosztować 3499 zł. Pojedyncze koszta prezentują się zaś w ten sposób: headset – 2339 zł, dwa kontrolery – 1309 zł, a jedna stacja bazowa – 699 zł. Więcej szczegółów możecie przeczytać na oficjalnej stronie Valve Index.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie upubliczniony. Wymagane pola oznaczone są *

Dozwolone są te tagi HTML i atrybuty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.