Podziel się tym postem

Wieści z branży gier

Przegląd Stadia Connect – czerwiec 2019

Przegląd Stadia Connect – czerwiec 2019

Dzisiaj miała miejsce pierwsza prezentacja Google na temat ich nowej usługi streamingowej. Poniżej zebraliśmy dla was najważniejsze informacje o platformie i zapowiedzi gier na Google Stadia.

Przedstawiono wymagania do korzystania z usługi, spośród których pierwszą jest oczywiście internet. Do tego posłużono się takimi prędkościami:

    • 10 Mbps (rekomendowane minimum) – wideo przesyłane w 720p 60 klatkach na sekundę, dźwięk stereo
    • 20 Mbps (złoty środek) – obraz HDR z 60 fps w 1080p oraz dźwięk 5.1 Surround
    • 35 Mbps – to samo co przy 20 Mbps, lecz w 4K

Choć zalecane jest korzystanie z dedykowanego pada (kosztującego $69, ok. 280 zł), łączącego się bezpośrednio z serwerami Google, to i tak będą wspierane wszystkie inne kontrolery (w tym myszka i klawiatura). Ostatnim wymogiem jest to, by “ekran” (czyli cokolwiek), na którym chcemy zagrać, posiadał działającą przeglądarkę Google Chrome.

Wszystkie gry będzie można kupować i otrzymywać je na zawsze, jak w innych sklepach cyfrowych, poprzez Stadia Base. Aczkolwiek pojawi się również subskrypcja Stadia Pro, kosztująca $9,99 (ok. 40 zł) za miesiąc, w której otrzymamy wszystko co oferuje usługa:

    • wsparcie wideo do 4K
    • dźwięk 5.1 Surround,
    • darmowe gry
    • ekskluzywne zniżki

Ci, którzy znajdują się pośród wspieranych krajów, mogą już zamawiać kosztujący $129 (ok. 520 zł) limitowany zestaw Founder’s Edition, który zawiera:

    • specjalny kontroler koloru Night Blue
    • Chromecast Ultra
    • 3 miesiące Stadia Pro
    • Destiny 2: The Collection
    • możliwość zarejestrowania swojego nicku oraz udostępnienia usługi znajomym

Niestety, Google Stadia na ten moment nie będzie dostępne w Polsce. Wsparcie dla dodatkowych krajów spoza 14 wymienionych ma się pojawiać od 2020 roku. Przejrzymy jednak jeszcze gry, które ukażą się na Google Stadia przy jej premierze.

Na początku ujawniono Baldur’s Gate 3, nad którym pracuje Larian Studios, czyli twórcy serii Divinity. Gra pojawi się również na PC, np. poprzez sklep Steam.


Następnie ujawniono, że na Google Stadia będzie dostępny także Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint, który zapowiedziany był już wcześniej. Na Stadii otrzymamy jednak ekskluzywną możliwość zestawienia na marginesie ekranów osób z naszej drużyny. Na platformie Google ukaże się także inna wielka gra Ubisoftu, The Division 2.



Kolejnym całkowicie nowym tytułem okazał się być trzecioosobowy horror w oprawie przypominającej bajki Disneya, czyli Gylt od Tequila Works, twórców Rime oraz Deadlight.



Najzabawniej wyglądającą grą był kooperacyjny Get Packed, w którego będziemy mogli grać przez sieć, jak i na kanapie. Idealnie na koleżeńskie posiedzenia do sielankowego siania chaosu na ulicach przy pomocy fizyki.



Jak mogliście już wcześniej przeczytać z zestawienia Founder’s Edition, na Google Stadii pojawi się również Destiny 2: The Collection. Jest to zbiór, w którym znajdziemy: grę podstawową, oba epizody (Curse of Osiris oraz Warmind), ekspansje wraz z rocznymi przepustkami: Forsaken oraz Shadowkeep, który ukaże się jesienią 2019 roku.



Na zakończenie zebrano wszystkie gry, w tym te którym nie poświęcono czasu, w jedną pokazówkę. Wśród nich znalazły się m.in. takie tytuły, jak: DRAGON BALL XENOVERSE 2, DOOM Eternal, Wolfenstein: Youngblood, SAMURAI SHODOWN, The Crew 2, Rage 2, Tomb Raider Trilogy, Borderlands 3, The Elder Scrolls Online, Mortal Kombat 11, Just Dance 2020, Metro Exodus, GRID, FINAL FANTASY XV.



Całą prezentację Stadia Connect z 6 czerwca 2019 możecie obejrzeć poniżej:

2 komentarze

  1. Please, oh please, tylko nie ekspansje… Anyway, bardzo ciekawe. Sama technologia na serwerach Googla jest fascynująca.

    Ciekaw jestem, nie mając niestety czasu na oglądanie prezentacji, czy to wszystko server-side czy jakieś web assembly? No i jak z responsywnością (również paskudne słowo, ale akurat trafne 😉 )?

    Odpowiedź
    • Nie do końca jestem biegły w tym technobabble, ale mam nadzieję, że przynajmniej w jakimś stopniu odpowiem na Twoje pytania.

      Generalnie wszystko dzieje się po stronie serwera. Urządzenie, na którym “gramy”, tak naprawdę tylko odbiera wideo strumieniowane z maszyn Google’a, dlatego też można “grać” na niemalże wszystkim, byle miało Chrome’a. Jeśli chodzi o responsywność (przez co rozumiem, że miałeś na myśli latencję i opóźnienia etc. obrazu względem naszego wciskania przycisków), to na prezentacji wspominali o “instancji przesyłanej na ekran szybciej, niż oko poinformuje mózg o oglądanym obrazie”. W grę wchodzi też kontroler: ten przygotowany pod Stadię ma się łączyć bezpośrednio z serwerami Google’a, zaniżając szansę na jakiekolwiek opóźnienie (nie wytłumaczyli w sumie jak łączyć się będą te niededykowane).

      Odpowiedź

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie upubliczniony. Wymagane pola oznaczone są *

Dozwolone są te tagi HTML i atrybuty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.