Trójwymiar w czasach 2D

Trójwymiar w czasach 2D

[arhnvid youtube=”RN-bo7zwpfk”]

Dziś spróbujemy (na razie dość pobieżnie) rzucić okiem na sposoby w jakie twórcy gier radzili sobie z trzecim wymiarem w grach wideo przed “rewolucją 3D” lat 90. Przyjrzymy się najpopularniejszym metodom reprezentacji przestrzeni i gdzie to konieczne, zdradzimy jak działała ona z punktu widzenia programisty.

Bibliografia znajduje się w opisie Youtube tego materiału.

[Porównuj ceny gier na ceneo.pl]

3 komentarze

  1. Dark Archon

    Świetny materiał. Wielki plus

    Odpowiedź
  2. Dark Archon

    Jeśli chodzi o obiekty 3d w grach to już w 1979 roku w grze “Tailgunner” się pojawiły albo w “Speed freak” z 1978. Jeśli chodzi o chyba pierwszego przedstawiciela gry, gdzie akcja przedstawiana była w stylu dungeon crawlera to byłby “Maze war” z 1974 roku.

    Odpowiedź
  3. Dark Archon

    jak na tamte komputery wow

    Odpowiedź

Zostaw odpowiedź

Konkurs: Komentarz Miesiąca!
Zostaw komentarz pod dowolnym postem arhn.eu i weź udział w konkursie! Najlepszy komentarz sierpnia nagrodzony zostanie konsolą Makerbuino ufundowaną przez arhn.eu!
[Szczegóły i regulamin konkursu.]

Twój adres email nie zostanie upubliczniony. Wymagane pola oznaczone są *

Dozwolone są te tagi HTML i atrybuty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>